Tegenwoordig is het maken van een webshop peanuts. Zonder enige vorm van technische kennis of ervaring heb je binnen no-time al een webwinkel. Hieronder lees je hoe je een webwinkel begint.

Ondernemen doe je zo

Een dure kantoorruimte huren is verleden tijd. Online ondernemen is ontzettend kostenbesparend. Het enige wat je nodig hebt is een computer met internet. Er zijn wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden. 

Ten eerste moet je op zoek naar een product of dienst wat je wilt gaan leveren. Wanneer je dit gevonden hebt is het zaak om te achterhalen wie je doelgroep is en hoe je de doelgroep het beste kunt bereiken. Vervolgens moet je op zoek naar een leverancier voor je producten. 

Wanneer je bovenstaande stappen hebt uitgevoerd is het tijd om naar de Kamer van Koophandel te gaan. Bij de Kamer van Koophandel moet je jouw onderneming in gaan schrijven. 

Webshop

Nu je alle praktische zaken hebt geregeld is het tijd om je webshop te gaan bouwen. Hierbij is het mogelijk om met diverse CMS’en te werken. Een CMS staat voor contentmanagementsysteem. Dit is een webapplicatie waarmee je inhoud op een website bijhoudt. De bekendste CMS voor een webshop is Shopify. 

Shopify

Shopify is een super gemakkelijk CMS en werkt volledig via de cloud en wordt gehost. Dat betekent dat je op elk apparaat en op elke locatie toegang hebt tot je webwinkel. Shopify zorgt voor de software- en server upgrades en het onderhoud.

Wanneer je begint met Shopify is het de bedoeling dat je een site thema kiest. Er zijn diverse gratis thema’s verkrijgbaar. Wil je liever een wat geavanceerd thema? Dat kan. Er is keuze uit genoeg betaalde thema’s die aan je wensen voldoen. 

Marketing

Met alleen een webshop kom je er niet. Je moet er voor zorgen dat er verkeer op je pagina komt. Maar hoe doe je dat? Dat doe je door middel van marketing. Er zijn verschillende manier om ervoor te zorgen dat klanten jouw webshop kunnen vinden. De goedkoopste manier is SEO (search engine optimalisation). Door middel van SEO zorg je ervoor dat je webshop hoog scoort in zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Dit doe je door relevante zoekwoorden te verwerken op je webshop. Dit vul je aan met content. 

Maar dit is niet genoeg. Je moet ook een vorm van autoriteit opbouwen. Dat doe je door te linkbuilden. Met linkbuilden zorg je ervoor dat andere websites jouw website linken. Wanneer je snel resultaten verwacht met SEO dan moeten we je teleurstellen. SEO wijzigingen komen pas rond 3 maanden tot uiting. Wanneer je sneller resultaat wilt is het raadzaam om te gaan adverteren met Google en Meta. 

Dit is hoe je een webshop maakt en in de markt zet, we wensen je veel succes.